søndag den 17. august 2014

Make Waiting Pleasant




Dagens indlæg handler om et forholdsvis nyt tøj brand ved navn Pleasant. Mit første møde med dette mærke var på Roskilde Festival ’13, hvor de havde en bod lavet i Spånplader,  det var i virkeligheden det der fangede min interesse. Desuden stod der nogle meget flotte Surfer dudes i selve boden, så jeg blev jo nød til at købe noget, det jo klart. Hehe. Mit valg endte på deres Wave sweatshirt i en turkis farve, samme model som på kvinden oven over. Året efter købte jeg så shortsne, så jeg kunne lave et matchende sæt, som jo er the shit i mode verdenen pt.



Og så blev der endda taget Streetstyle billeder af mig i sættet, på Roskilde af Victor Jones til Soundvenue, det kan jeg leve længe på!(i kan se det på Soundvenue Her 

Drengene bag Pleasent er inspireret af stranden og bølgerne og dette ses også tydeligt i deres designs. Personligt er jeg vild med deres afslappede look og i virkeligheden også meget minimalistisk stil. Dette er på trods af at de har skruet op for farverne. Dette er et meget frisk pust til den ellers meget enkle skandinaviske mode.

I forhold til min egen stil passer deres designs også rigtig godt. Jeg kan godt lide den skandinaviske minimalisme, men jeg synes også at der hurtigt kan gå lidt for meget sort og hvid i den og det er altså for kedeligt! Jeg forsøger altid at få inkorporeret en farve i mine outfits. Ikke nødvendigvis colour blocking, men hvis jeg har sorte jeans på, så er det vigtigt for mig at enten min jakke eller sko har en farve der stikker ud. På den måde får man skabt lidt mere farve på tilværelsen og jeg vil vove og påstå at man smiler lidt bredere hvis der er lidt farver ;-) og selvtillid er 10 gange vigtigere end hvad du har på, det er dig der bærer tøjet ikke tøjet der bærer dig. Selvom deres tøj er meget sommerligt, har jeg altså tænkt mig og bruge mit sæt langt ind i efteråret med strømpebukser til.

I hvert fald så er jeg stor fan af Pleasent arbejde og jeg glæder mig til at se hvad de finder på næste gang!

Man kan købe deres tøj online Her eller i deres butik på Stefansgade 12 2200 Nørrebro


Alle billeder undtagen det af mig, er taget af Thorbjoern Gudnason. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar