onsdag den 27. august 2014

Anmeldelse: Lucy


I mandags var jeg inde og se Lucy i selvskab med min far. Lucy handler om kvinden Lucy, spillet af  Scarlet Johansson, som ved et tilfælde bliver drug dealer for Mafiaen i Taiwan. Stoffet bliver placeret inde i hendes mave, det begynder dog at lække og stoffet kommer ud i hendes krop. Der sker derefter nogle ting som Mafiaen ikke havde regnet med. Stoffet giver nemlig Lucy den egenskab, at hun kan bruge mere end 10% af hendes hjerne.

Lucys nye egenskab udvikler sig hele tiden større og større og hun bliver jagtet af folk på begge sider af loven. Det viser sig dog, at Lucy måske er svaret på nogle af videnskabens helt store goder.



Jeg var ret vild med Lucy, på trods af jeg langt fra er en action kind of girl. Bil jagter og eksplosioner siger mig normalt ikke en skid, men blandet med science fiktion elementerne og den sådan lidt Hyper realistiske genre metode, synes jeg at den faktisk fungere rigtig godt. Jeg er også vild med, at den på trods af de store vilde Hollywood stjerner, som Scarlet Johansson og Morgan Freeman ikke er en kæmpe Blockbuster produktion. Den er ikke en af de film, som er fyldt med flotte klip der ikke har noget at sige om historien, som for eksempel Wolf of Wall Street var fyldt af. Denne her film er kogt helt ind til benet og vi ser kun de klip der er relevante for vores historie opfattelse. Dette gør at man som seer er fanget hele filmen igennem og ikke når at blive træt.

Alt i alt er jeg meget positiv over filmen Lucy.

Lucy får 4 ud af 6 stjerner fra mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar